Wiadomości

Rozszerzamy funkcjonalność Bydgoskiej Karty Miejskiej

Rozszerzamy funkcjonalność BKM

 

Informujemy, że ZDMiKP podpisało porozumienie z Wyższą Szkołą Informatyki i Umiejętności, na podstawie którego włączono WSIiU do systemu Bydgoskiej Karty Miejskiej.

Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy włączony do systemu Bydgoskiej Karty Miejskiej

Informujemy, że do Systemu Bydgoskiej Karty Miejskiej dołączył Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy.

Bydgoska Karta Miejska ma już 4 lata!

Mieszkańcy Bydgoszczy używają Bydgoskiej Karty Miejskiej już od 4 lat! 

Instrukcja obsługi automatu biletowego

    

Zakup biletu telefonicznego - krok po kroku
Regulamin biletu telefonicznego - kliknij TUTAJ
Strona internetowa SkyCash - kliknij TUTAJ

 

 

UWAGA! NOWY SPOSÓB DOŁADOWANIA KONTA!
Już teraz można doładować konto SkyCash w sieci sklepów "Żabka". Aby to zrobić wystarczy wejść do zakładki "Zasilenie SkyCash", wygenerować jednorazowy, ważny przez 24 godziny kod doładowania, a następnie podać go kasjerowi w dowolnym sklepie "Żabki". Podczas pierwszego zasilenia trzeba podać swoje dane w celu wyrobienia specjalnej karty, co zapewni wygodną obsługę w przyszłości.
Więcej informacji na temat tej usługi można znaleźć
TUTAJ


 

Rejestracja oraz doładowanie konta powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu!
 
 
Krok 1 - Ściągnięcie aplikacji



Aplikację SkyCash możesz pobrać na swój telefon na jeden z dwóch sposobów:

I. Strona WWW

1. Na stronie www.skycash.com kliknij ikonę „Rejestracja”.
2. Wpisz swój numer telefonu oraz kod z obrazka.
3. Na Twój telefon zostanie wysłany SMS z hasłem dostępu do aplikacji SkyCash.
4. Uzupełnij dane w formularzu o hasło z SMS, imię i nazwisko, adres e-mail, następnie ustal PIN, którym będziesz zatwierdzał transakcje w systemie SkyCash i kliknij „Dalej”.
5. Na twój telefon za pomocą SMS zostanie przesłany link do aplikacji SkyCash. W tym momencie możesz zmienić hasło na wybrane przez siebie.
6. Odbierz SMS z linkiem do aplikacji SkyCash.
7. Przejdź do adresu podanego w SMS.
8. Pobierz aplikację.
 
II. Pusty SMS na numer

1. Wyślij pusty SMS na numer 510 510 205. Opłata za SMS jest zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego.
2. Odbierz SMS z zaproszeniem do systemu SkyCash, zawierający link do aplikacji SkyCash.
3. Przejdź do adresu.
4. Pobierz aplikację.
 

 
Krok 2 - Rejestracja


 
Ściągnięta aplikacja SkyCash znajduje się w zakładce „Aplikacje”.
 
1. Otwórz aplikację SkyCash.
2. Wpisz swój numer telefonu komórkowego.
3. Odbierz SMS z hasłem.
4. Wpisz otrzymane hasło w aplikacji SkyCash.
5. Podaj swoje dane i określ swój indywidualny numer PIN, którym będziesz zatwierdzać transakcje dokonywane przez telefon.
 
 
 

Krok 3 - Doładowanie konta


• Przelew od innego uczestnika SkyCash
Użytkownik systemu SkyCash może przelać dowolną kwotę zgromadzoną na swoim koncie SkyCash innemu posiadaczowi telefonu komórkowego.
Jeżeli posiadacz komórki, który jest odbiorcą przelewu korzysta z systemu SkyCash, jego konto zostanie automatycznie zasilone kwotą przelewu.
Jeżeli odbiorca nie posiada konta SkyCash, zostanie poinformowany o środkach pieniężnych, które może odebrać po zarejestrowaniu się w systemie SkyCash. Jeśli nie zarejestruje się w ciągu 5 dni od otrzymania informacji, środki zostaną przelane z powrotem na konto użytkownika.
 
 
• Przelew bankowy na własne konto SkyCash
- Konto SkyCash możesz zasilić przelewem ze swojego konta bankowego.
- Możesz dokonać także przelewu natychmiastowego lub zasilić konto SkyCash kartą płatniczą poprzez platformę Przelewy 24.
- Pełny numer Twojego konta SkyCash, na który należy dokonywać wpłat, jest dostępny w zakładce „Doładuj konto” panelu administracyjnego, do którego możesz zalogować się na stronie www.skycash.com.
 

• SMS Premium

- Wyślij SMS o treści „Zaczynam” na numer 73550.
Przy pierwszym doładowaniu konto zasilane jest kwotą 3 zł (koszt SMS 3 zł; 3,69 zł z  + VAT).
Przy każdym kolejnym doładowaniu konto zasilane jest kwotą 1,5 zł (koszt SMS 3 zł; 3,69 zł z  VAT).
UWAGA! INFORMACJA DLA ABONENTÓW SIECI ORANGE
Informujemy, że z niezależnych od Mennicy Polskiej i SkyCash przyczyn technicznych, w pierwszym okresie udostępnienia Państwu usługi zakupu biletu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy poprzez aplikację SkyCash, realizacja zasileń poprzez wysyłkę Premium SMS na numer 73550 będzie realizowana z opóźnieniem sięgającym 24 godzin, dla abonentów sieci Orange. W przypadku pozostałych operatorów zasilenie realizowane będzie natychmiastowo.

 
 
 

Krok 4 - Zakup biletu



Zakup biletu powinien nastąpić niezwłocznie po wejściu do pojazdu
 
1. W menu aplikacji SkyCash wybierz zakładkę „Usługi”.
2. W zakładce Usługi wybierz zakładkę „Bilety”.
3. Wybierz ”Bydgoszcz” (Wyboru operatora należy dokonać przy pierwszym zakupie. Aplikacja zapamięta ustawienia użytkownika i przy następnej transakcji pominie ten krok. Operatora można zmienić wybierając zakładkę „Zmień operatora”).
4. Wybierz opcję „Kup Bilet”.
5. Określ, czy chcesz kupić bilet normalny czy ulgowy, a następnie czy ma to być bilet jednorazowy lub czasowy na okaziciela.
6. Wybierz jeden z biletów komunikacji miejskiej. Przy biletach jednorazowych wprowadź numer linii i numer boczny  pojazdu.
W przypadku przejazdu w systemie AT użytkownik wpisuje numer boczny pierwszego pojazdu, którym podróżuje oraz numer pierwszej linii komunikacyjnej zgodnie z wybranym połączeniem AT.
Uwaga: Planując podróż na liniach łączonych w systemie AT należy w zakładce „bilety jednorazowe” obowiązkowo zaznaczyć opcję „… jednorazowy na liniach łączonych w systemie przesiadkowym AT".

7. Po wyborze odpowiedniego biletu kliknij „Dalej” i zatwierdź transakcję ustalonym przez siebie numerem PIN.
Kontrola biletu
 W przypadku prośby kontrolera o okazanie biletu do weryfikacji pasażer zobowiązany jest do okazania kodu 2D będącego potwierdzeniem uiszczenia opłaty za przejazd.
W celu okazania biletu do kontroli wykonaj następujące czynności:
1.    W menu aplikacji SkyCash wybierz zakładkę Usługi.
2.    W menu usługi wybierz zakładkę Bilety
3.    Przejdź do zakładki Kontrola biletów
4.    Spośród ostatnio zakupionych biletów wybierz ten, który chcesz poddać weryfikacji i okaż kontrolerowi.
 

Reklamacja

 
Użytkownik po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu biletu telefonicznego, powinien wypełnić druk dotyczący reklamacji i zgłosić reklamacje w COKu na ul. Toruńskiej 174a, w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej,  bądź na adres e-mail: cok@zdmikp.bydgoszcz.pl